Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

5.30 – 8.00          schodzenie się dzieci,

  • czynności opiekuńcze
  • zabawy swobodne
  • tworzenie okazji do wymiany informacji,
  • rozmowy indywidualne z dziećmi,
  • zabawy ruchowe
  • rozmowy/ kontakty z rodzicami

8.00 – 8.30          wspieranie rozwoju dzieci poprzez:

  • zabawy integracyjne,
  • ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.
  • zabawy ruchowe, kołowe i ze śpiewem,
  • zabawy konstrukcyjne
  • zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową
  • rysowanie
  • zabawy dydaktyczne
  • ćwiczenia poranne

8.30 – 9.00       przygotowanie do śniadania,

  • zabiegi higieniczne
  • czynności samoobsługowe
  • pełnienie dyżurów w starszych grupach
  • śniadanie
  • wpajanie zasad dobrego wychowania
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych

9.00 – 1115     wspomaganie rozwoju dzieci poprzez

  • zabawy dowolne
  • zajęcia dydaktyczne różnego typu
  • przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery,
  • obserwacje przyrodnicze
  • prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
  • tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych,
  • wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
  • gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe         

11.15 – 11.30      przygotowanie do obiadu

  • czynności samoobsługowe
  • zabiegi higieniczne

11.30 – 12.00      obiad

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
  • praca dyżurnych

12.00 – 13.30  odpoczynek po obiedzie

  • zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie,
  • leżakowanie (grupy młodsze)
  • czynności opiekuńcze,
  • zabawy dowolne,
  • organizowanie zajęć dodatkowych,
  • słuchanie bajek
  • tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.

13.30 – 14.00   podwieczorek

14.00– 17.00      rozchodzenie się dzieci

  • zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie,
  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności
    i zainteresowania dzieci,
  • prace porządkowe,
  • praca kompensacyjno – wyrównawcza,
  • rozmowy indywidualne,
  • gry dydaktyczne i stolikowe,
  • kontakty z rodzicami.