RAMOWY ROZKŁAD DNIA
5.30 – 8.00 schodzenie się dzieci,
- czynności opiekuńcze
- zabawy swobodne
- tworzenie okazji do wymiany informacji,
- rozmowy indywidualne z dziećmi,
- zabawy ruchowe
- rozmowy/ kontakty z rodzicami
8.00 – 8.30 wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- zabawy integracyjne,
- ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.
- zabawy ruchowe, kołowe i ze śpiewem,
- zabawy konstrukcyjne
- zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową
- rysowanie
- zabawy dydaktyczne
- ćwiczenia poranne
8.30 – 9.00 przygotowanie do śniadania,
- zabiegi higieniczne
- czynności samoobsługowe
- pełnienie dyżurów w starszych grupach
- śniadanie
- wpajanie zasad dobrego wychowania
- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
9.00 – 1115 wspomaganie rozwoju dzieci poprzez
- zabawy dowolne
- zajęcia dydaktyczne różnego typu
- przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery,
- obserwacje przyrodnicze
- prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
- tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych,
- wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
- gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe
11.15 – 11.30 przygotowanie do obiadu
- czynności samoobsługowe
- zabiegi higieniczne
11.30 – 12.00 obiad
- samodzielne spożywanie posiłków
- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
- praca dyżurnych
12.00 – 13.30 odpoczynek po obiedzie
- zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie,
- leżakowanie (grupy młodsze)
- czynności opiekuńcze,
- zabawy dowolne,
- organizowanie zajęć dodatkowych,
- słuchanie bajek
- tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.
13.30 – 14.00 podwieczorek
14.00– 17.00 rozchodzenie się dzieci
- zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie,
- tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności
i zainteresowania dzieci, - prace porządkowe,
- praca kompensacyjno – wyrównawcza,
- rozmowy indywidualne,
- gry dydaktyczne i stolikowe,
- kontakty z rodzicami.