Biedronki

Biedronki

Sto lat dla naszej pięknej Paulinki:**

Wiosenne wianki 😉

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA!!!
Co to był za dzień;) Wspólne tańce, śpiewy zabawa i… wizyta super gości Myszki Miki oraz Myszki Minnie;) Radość dzieci nie do opisania ;))

Nasze super „biedronkowe” zabawy;)

Pierwsze urodzinki w naszej grupie;) Sto lat Kamilku:***

15 września obchodziliśmy święto kreatywności, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Tego dnia przedszkolaki wysłuchały bajki o kropce oraz tworzyły pracę plastyczną, gdzie motywem przewodnim była właśnie kropka;)

Nasz pierwszy spacer wokół przedszkola;)

Malowanie paluszkami jesiennych drzew;)

Nasze pierwsze dni w przedszkolu;)

 

Dzień Mamy i Taty;)

Za wczoraj, za dziś… Z każdym serca uderzeniem
I z każdym z niego płynącym życzeniem,
Za wszystkie dla mnie trudy i starania
Składam dzisiaj podziękowania!
Kochany tato, kochana mamo… dziękuję Wam,
Za życie, które daliście mi…
Za wszystkie radosne chwile dziękuję Wam,
Niech pozostaną w pamięci nam!

Urodzinki Kamilki;**

W czwartek nagrywamy występ z okazji Dnia Mamy i Taty. Proszę , aby dzieci były ubrane:
– chłopcy na czarno oraz mieli ze sobą okulary przecxiwsłoneczne i czapkę z daszkiem,
– dziewczynki: białe bluzki i spódniczki.

 

Dzień dziecka!!!!!

1 czerwca z okazji Dnia Dziecka organizowana jest wycieczka do Maxymka (sala zabaw). Koszt zabawy 20 zł. Proszę, by dzieci w tym dniu były przyprowadzone do godz. 8.15, ponieważ wtedy będzie podane śniadanie. Proszę również o zaopatrzenie dzieci w skarpety antyposlizgowe.

„Dzień Zabawek”

Drodzy rodzice w każdy piątek  wprowadzamy „Dzień zabawek”.  Dzieci będą mogły przynieść do przedszkola JEDNĄ zabawkę z domu. Bardzo prosimy nie przynosić zabawek: drogich, małych, z malutkimi elementami czy głośno grających. Zabawki dają Państwo dzieciom na własną odpowiedzialność!

Dzień Ziemi;)

Bardzo dziękujemy wszystkim rodzicom za zakup kwiatów, krzewów, które pięknie zdobią nasze przedszkole;) A dzieciaki z zadowoleniem mogły je posadzić;)

 

Zabawy na placu zabaw;)

Warsztaty „Wirujące farby”

W tym dniu w naszym przedszkolu odbyły się super warsztaty. Dzięki nim dzieci dowiedziały się jak powstają kolory pochodne czyli, jakie kolory musimy ze sobą połączyć, aby wyszedł dany kolor. Potem każde dziecko mogło stworzyć swój wyjątkowy obrazek.

Światowy Dzień Zdrowia;)

Nasze biedronki w tym dniu obchodziły Światowy Dzień Zdrowia. Dzieci samodzielnie wycinały produkty z gazetek, które następnie przyklejały na nasza wspólna piramidę. przypomnieliśmy sobie w tym dniu również o prawidłowym myciu rąk oraz jak należy dbać o naszą planetę.

Pierwsza wizyta w bibliotece;)

Pierwszy Dzień Wiosny;)

Pierwszy wiosenny spacer;)

Dzień kobiet;)

 

Urodzinki w naszej grupie;)

Urodzinki Robusia;)

Z okazji urodzin składam Ci życzenia! Uśmiechu, zdrowia, radości, mnóstwa prezentów i gości. Przyjaźni wielkich i małych, wielu przygód niebywałych, uśmiechu wesołego i wszystkiego, wszystkiego najlepszego!

Podwójne urodzinki 😉
Wojtuś i Ola:)

Poprzez łąki, dolinami, biegnie kangur z życzeniami. Spieszy się, by być na czas. Wie, że urodziny masz. Wszystkiego, co najpiękniejsze, najlepsze i najwspanialsze z okazji 5 urodzin!

Urodziny Marysi;)

Niech Ci słonko ciepło gra,
Niech Twój uśmiech długo trwa,
Nie trać swej wesołej minki,
Dziś są Twoje urodzinki!

Cyfra 3

Dzień Babci i Dziadka!

Jest taki jeden, no może dwa dni w roku…To Święto Babci i Święto Dziadka…

Łza wówczas się kręci w oku…o tym ważnym Święcie dobrze pamiętany

i dla naszych Dziadków niespodzianki mamy”

Biedronki przygotowały krótki występ z okazji Dnia Babci i Dziadka. Pięknie recytowali wiersz oraz śpiewali piosenkę. Cały występ został nagrany, aby Babcie oraz Dziadkowie mogli go obejrzeć.
Babciu, Dziadku  życzymy Wam zdrowia, szczęścia,
pomyślności, stu lat życia i radości !

UWAGA!

W dniu 10.02.2022r. (czwartek) odbędzie się Karnawałowy Bal Przebierańców.
Zaczynamy o godzinie 9:00.
Prosimy o przyprowadzenie dzieci do przedszkola w strojach.
W tym dniu będą wykonywane zdjęcia przez profesjonalnego fotografa.
Komplet zdjęć (dwa małe, jedno duże oraz grupowe) będzie w cenie 45 zł.

 

Dnia 6 grudnia w naszym przedszkolu odbędzie się spotkanie ze
Świętym Mikołajem – przyjacielem wszystkich dzieci. Proszę, aby dzieci w miarę możliwości były ubrane na kolor czerwony oraz miały czapeczkę mikołajkową;)

Proszę również o naukę piosenki Fasolki – A Mikołaj pędzi;)

 

Urodzinki Eryczka:)

W pierwszym wagonie olbrzymie słonie.
Dalej żyrafy… lisy… niedźwiedzie…
Na samym końcu pyszny tort jedzie…
Zające z miną uśmiechniętą wołają:
„Dziś jest Twoje święto”

 

Urodzinki Kacperka;)

Słońce świeci dziś dla Ciebie,
a chmurki tańczą na niebie.
Śmieją się motylki,
a biedronki i kwiatki
przesyłają życzenia
i słodkie buziaczki!

Biedroneczki;)

                                      😀mam dla Was dobrą wiadomość!!
22.10.2021 jedziemy na wycieczkę do przepięknego miejsca, które nazywa              się „KOLEJKOWO”🚞 – wyjazd o godz. 9.00. W tym dniu prosimy, aby
dzieci były w przedszkolu o godz. 8.00.(koszt 40 zł)
wpłata do 15.10.2021😀🚂

Kochani rodzice

Zbliża się termin płatności za ubezpieczenie dziecka w naszym przedszkolu. Ubezpieczenie nie jest obowiązkowe. Kto ma jeszcze ochotę  ubezpieczyć dziecko proszę, aby przynieść pieniążki do 29 września;) koszt 54zł. Dziękuję;)

Proszę także w miarę możliwości o jak najszybsze wpłaty na nasze książki. Biedronki chciałyby zacząć już pracować w swoich książeczkach. Koszt 80 zł;)

 

4 urodziny Jowitki;)

Uśmiechu, zdrowia, radości, mnóstwa prezentów i gości. Przyjaźni wielkich i małych, wielu przygód niebywałych, uśmiechu wesołego i wszystkiego,
wszystkiego najlepszego!

Dzień sportu 😉

 

 

 

 

 

 

 

4 urodzinki Alanka !!;))

Najlepsze życzonka, dużo zdrówka i słonka.
Humoru dobrego, życia kolorowego,
I wielkich wrażeń przy spełnianiu marzeń!

Praca plastyczna – Żegnamy wakacje 😉

Nasz pierwszy dzień w przedszkolu;)

Tak jak myślałam. W pierwszym dniu po długich wakacjach na buziach Biedronek malował się piękny uśmiech. Wszystkie Biedronki dzielnie przekroczyły próg przedszkola.

Ale to był fajny dzień ;))

Dzień Dziecka!!!

Dziś dłuuuuuuugo wyczekiwany dzień przez nasze biedronki  czyli Dzień Dziecka. Panie z przedszkola z okazji ich święta wystąpiły w przedstawieniu
pt.: „Kaczka Dziwaczka”.
Było dużo radości i uśmiechu;)))
Wszystkim dzieciakom składamy najlepsze życzenia ;***

Piękne stokrotki zebrane przez nasze kochane biedroneczki 😉 

Nasza wiosenna łąka;)

Spójrzcie na nasze słodkie czekoladowe buźki;)
Podwieczorek był pyszny!!

DZIEŃ MAMY I TATY!!

Składam dzisiaj podziękowania!
Kochany tato, kochana mamo… dziękuję Wam,
Za życie, które daliście mi…
Za wszystkie radosne chwile dziękuję Wam,
Niech pozostaną w pamięci nam!

Nasze kochane mamusie i kochani tatusiowie w wykonaniu „Biedronek”;)

Bardzo proszę rodziców, aby dzieci 26 maja (środa) były ubrane elegancko. Dziękuję.

Tydzień – zawody

Urodzinowa Kamilka;)
Kochana Biedroneczko!!;) Bądź zawsze taka szczęśliwa ;))

Piątkowe nasze Biedroneczki i…

i ich wspólne koleżeńskie zabawy;)

Urodzinki Aleksandra;)

Aleksandrze!! Życzymy Ci wszystkiego co najlepsze ;)))

Nasze kolorowe motyle

Wiosenne kwiatki:)

Nasze ulubione zabawy na świeżym powietrzu;)

Tydzień POLSKA!!

 

Nasze przedszkole przystąpiło do kampanii edukacyjno – informacyjnej pn:
„MOGĘ! Zatrzymać SMOG – Przedszkolaku złap oddech” – II edycja  w ramach tej kampanii w naszej grupie przeprowadzamy zajęcia dla dzieci w zakresie  m.in. wpływu zanieczyszczenia powietrza na zdrowie.

Dzieci dzięki tej akcji dowiedziały się co to jest smog oraz jak powstaje smog na podstawie „Bajki o księciu i złym smogu” oraz o „Chorym domku”.

Pracowaliśmy na materiałach edukacyjnych

Nasza sala na chwilkę zamieniła się w wysypisko śmieci, po to aby…

dzieci je mogły odpowiednio posegregować;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na koniec zajęć Biedroneczki wykonały wspólną prace plastyczną na temat:
„STOP SMOG”

Urodzinki Kamilka:)
Kochany Kamilku!! Życzymy Ci wszystkiego co najlepsze!!:):)

Praca Roberta:)

Prace Kamilka:)

Prace Kacperka:)

Prace Kamilki i Jowitki:)

 

Kochane biedroneczki. Dziś ostatni dzień naszych zajęć zdalnych. Bardzo dziękuję, że uczestniczyliście w nich i wysyłaliście nam swoje piękne prace;) Widzimy się wszyscy w poniedziałek. Do zobaczenia:):):)

Zajęcia
Piątek 16.04.2021

  1. Rozwiązanie zagadki.
    Czy to spodek
    czy rakieta?
    Ufoludek
    nim ucieka. (UFO)

    − Jak mówimy na UFO? (latający spodek)
    − Dlaczego tak go nazywamy?
  2. Słuchanie opowiadania Natalii Usenko UFO.Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.
    – Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?
    – Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.
    – Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.
    – A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?
    – Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.
    – No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.
    Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.
    – Zepsuły im się baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.
    – To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim maszynka do golenia.
    – Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze miałam pałę z fizyki.
    Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.
    – Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową!
    – Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.
    W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon.
    – Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!
    – To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.
    – A „pa, pa” – to sama wiesz.
    W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.
    – Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą.
    – No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.
  3. Rozmowa na temat opowiadania.
    – Co spotkała wróżka Laurencja w parku?
    – Jak wyglądało UFO?
    – Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?
    – Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?
  4. Praca plastyczna „Kosmos”.
    Potrzebujemy:
    -czarna kartka papieru,
    – ziemniak,
    – farby.
    Rodziców proszę o przecięcie ziemniaka na pół – powstaną planety i słońce.
    Z drugiego ziemniaka proszę o wycięcie kształtu rogalika – to będzie księżyc.
    Zadaniem dzieci jest maczanie przeciętych ziemniaków (stempli)w farbie, a następnie odbijanie ich na czarnej kartce papieru. Wokół planet proszę domalować farbkami żółte gwiazdeczki. Czekam na Wasze efekty 😉

Praca Jowitki:)

Praca Nikoli:) 

Praca Stasia:)

Praca Marysi;)

Zajęcia
Czwartek 15.04.2021

  1. . Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzień i noc”.
    Sylwety: słońca, księżyca.
    Gdy rodzic pokazuje sylwetę słońca – dziecko porusza się po domu w dowolny sposób (marsz, bieg, podskoki). Gdy pokazuje sylwetę księżyca – co jest sygnałem zbliżającej się nocy – dziecko kładą się na dywanie i przez chwilę nieruchomieją – śpią.
    Potem rodzic pyta dziecko:
    − Po dniu mamy noc, a po nocy…?
    − Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc…?
  2. Słuchanie wiersza D. Gellner „Gwiazdy, gwiazdeczki”
    Gwiazda z miną chodzi nocą
    uśmiechniętą na wycieczki.
    tupie w górze Chodzi, chodzi
    złotą piętą. aż do rana,
    Bez latarki no i świeci
    i bez świeczki sobie sama.
  3. Rozmowa na temat wiersza.
    − Co robi gwiazda?
    − Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?
  4. Ćwiczenia klasyfikacyjne.
    Proszę o przygotowanie kartonowe gwiazdy w dwóch rozmiarach – małe i duże – i w trzech kolorach, np. srebrne, złote, białe, trzy obręcze. (mogą również to być klocki zamiast gwiazd)
    • Segregowanie według wielkości.
    Rodzic przygotowuje dwie obręcze(można obręcze zrobić z bibuły). Do jednej dzieci mają wkładać duże gwiazdy (klocki), a do drugiej – małe gwiazdy (klocki).
    Po posegregowaniu gwiazd rodzic wraz z dziećmi nazywa utworzone kolekcje:
    Tutaj są małe gwiazdy, a tu – duże gwiazdy.
  5. Słuchanie wyliczanki Agnieszki Frączek Bęc! Hops! Ziuuu!, 
    Bęc!
    W ogródku bez ogródek
    wylądował ufoludek.
    Hops!
    Przed siebie pędzi dróżką,
    depcze dynie ufonóżką,
    uchem skubie liść rzeżuszki,
    sadzi w grządkach gruszki z puszki.
    Ziuuu!
    Swawoli wśród fasoli,
    do konewki wlewa coli,
    tupie niczym armia smoków,
    pył kosmiczny sypie wokół.
    Bęc! Hops! Ziuuu!
    Raz, dwa, trzy…
    Sprzątać po nim będziesz ty!
  6. Wypowiedzi dzieci na temat ufoludka z wyliczanki.
  7. Praca graficzna

Praca siostrzyczek – Kamilki i Jowitki;)

A tutaj obrazek przedstawiający jak Kamilka lubi spędzać czas na dworze;)

Praca Roberta:)

Praca Marysi:)

Prace Roberta:)

Zajęcia 
Środa 14.04.2021

  1. Zabawa z elementem dramy – Spotkanie z ufoludkiem.
    Dzieci dobierają się w pary: dziecko – ufoludek (dziecko-rodzic). Naśladują ruchy swojego partnera, jakby były jego odbiciem w lustrze.
  2. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Ufoludki.
    W piaskownicy za przedszkolem
    wylądował srebrny spodek,
    a ze spodka już po chwili
    ufoludki wyskoczyły.
    Małe, zwinne i zielone,
    mądre i zaciekawione,
    wymierzyły i zbadały
    ławki, piłki, trawnik cały.
    Odleciały Mleczną Drogą
    na planetę Togo-Togo.
    Został po nich pył magiczny,
    taki był mój sen kosmiczny.
  3.  Słuchanie piosenki Chciałbym zostać kosmonautą.
    https://soundcloud.com/user-956760406/chcia-bym-zosta-kosmonaut-s-i
  4. Rozmowa na temat piosenki.
    − Kim chcieliby zostać koledzy i koleżanki chłopca?
    − Kim chciałby zostać chłopiec?
    − Co robi kosmonauta?
    − Kim chciałoby zostać rodzeństwo chłopca?
  5. Rozwiązywanie zagadek
    Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula?(słońce)
    Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty, szybszy niż wiatr i samochody.(rakieta)
    W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami.(gwiazdy)
    Zawsze jest nad nami. To płacze czasami deszczem,to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem. (NIEBO)
  6.  Praca plastyczna – RAKIETA KOSMICZNA
    Do wykonania tej pracy będziecie potrzebować: rolkę po papierze toaletowym, folia aluminiowa, bibuła, kolorowe kartki, klej. Tu macie link jak wykonać krok po kroku naszą rakietę. Czekam na wasze prace😉https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo

A to prace naszego Kamilka;)

Dziękuję Antosiu za przesłanie pracy.;)

Zajęcia
Wtorek 13.04.2021

  1. Ćwiczenia wizualizacyjne „Wyprawa na Zieloną Planetę”.
    Proszę rodziców o przygotowanie krzesełka i postawienie go na środku pokoju – będzie ono symbolizowało siedzenia w rakiecie. Prosimy, aby dziecko usiadło na krzesełku. Rodzic opowiada krótką historię, której może towarzyszyć dowolny podkład muzyczny.Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na tej planecie?Rodzic przerywa opowieść i pyta:
    − Jak się nazywa ta planeta?
    − Jak mogli wyglądać mieszkańcy zielonej planety?Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach,
    tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone!
    Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.
  2.  Dzielenie słów na sylaby: ufoludek, kosmos, planeta, rakieta, Ziemia.
  3. Rozmowa na temat Zielonej Planety.
    − Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?
    − Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?
  4. Słuchanie rymowanki.
    Jestem sobie ufoludek
    cały zieleniutki.
    Mam trzy ręce, cztery nogi
    i nos okrąglutki.
    Oczy czarne tak jak węgiel,
    kreskę zamiast warg,
    brzuch jak balon i sprężynki
    trzy na głowie mam.
  5. Omawianie wyglądu ufoludka z rymowanki.
    − W jakim kolorze jest ufoludek?
    − Ile ma rąk i ile nóg? Proszę policz i pokaż na palcach.
    − Jaki ma nos?
    − W jakim kolorze ma oczy?
    − Co ma zamiast warg?
    − Jak wygląda jego brzuch?
    − Co ma na głowie?
  6.  „Ufoludek”- praca plastyczna połączona z ćwiczeniami oddechowymi.
    Dziecko rozdmuchuje zielona farbę poprzez słomkę do picia, dorysowuje nogi i ręce i nakleja ruchome oczka, a jeśli nie ma proszę namalować oczka kredkami.

Poniedziałek 12.04.2021

  1. Nauka rymowanki o ufoludkach.

    Ufoludki, ufoludki
    to zielone, małe ludki.Mówienie rymowanki z różnym natężeniem głosu: cicho, gdy rodzic trzyma palec na ustach, i głośno – gdy podniesie rękę.
  2. Rozmowa na temat ufoludka.
    − Kto to jest ufoludek?
    − Co to jest UFO?
  3. Słuchanie opowiadania Anny Onimichowskiej „Zasypianka z ufoludkiem” .
    Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon. Mieszkamy na Marsie.
    Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jak ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku.
    W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu.
    A potem znalazłem dwa statki kosmiczne.
    – Co robisz? – spytał Ogon.
    – Próbuję uruchomić te rakiety.
    Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma.
    Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem.
    – Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę.
    Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie. – Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.
  4. Rozmowa na temat opowiadania.
    − Jak się nazywał ufoludek? Jak się nazywało jego UFO?
    − Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?
    − Czy był on duży czy mały – względem nas, ludzi?
    − Jak Egon opisał olbrzyma?
    − Z czym Egon pomylił trampki?
    − Co wyjaśnił mu Ogon?
    − Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?A może spróbujecie narysować ufoludka Egona??
  5.  Pokolorujcie proszę obrazek.

Zajęcia
Piątek 9.04.2021

  1. Poranna gimnastyka
    https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
  2. Zabawa Pajacyk (według Małgorzaty Markowskiej). Dzieci ustawiają się na obwodzie koła.
    Rodzic wypowiada słowa rymowanki, a dzieci wykonują zadania ruchowe.Jestem skoczny pajacyk.
    Mam czerwony kubraczek.
    Dwa rękawy szerokie.
    Popatrz, jak ładnie skaczę.Dzieci:
    wykonują trzy podskoki, dotykają rękami tułowia,
    wyciągają ramiona w bok,
    skaczą jak pajacyki (N. pokazuje).
  3. Rozmowa na temat gry w piłkę nożną.
    − Co to są: gol, karny?
    − Ilu zawodników jest w każdej drużynie?
    − Czy znacie nazwę jakiegoś polskiego zespołu piłkarskiego (jakichś zespołów piłkarskich)?
    − Jak nazywamy osoby, które siedzą na ławkach (trybunach) i oglądają mecz?
    − Czy byliście kiedyś na meczu?
  4. Słuchanie opowiadania.
    Gdy mój syn Kacper chodził jeszcze do przedszkola, często grywaliśmy w piłkę; on stał na bramce,ja strzelałem gola za golem – i bardzo byłem z siebie dumny. Wszystko się zmieniło, gdy Kacper poszedł do szkoły. Owszem, proponował mi czasami wspólną grę, ale coraz rzadziej ruszałem do ataku. Najczęściej sugerowano mi, że powinienem zająć pozycję na prawej pomocy albo na lewej obronie, a później okazało się, że muszę zostać bramkarzem, bo żaden z kolegów
    Kacpra nie ma na to ochoty.
    – Ja też nie mam na to ochoty – broniłem się. – Dlaczego nie mogę grać w ataku?
    – Bo za bardzo sapiesz – powiedział bezlitośnie Kacper.
    – I jest pan trochę za wolny – dodał delikatnie jego kolega Kornel.
    Cóż, z faktami nie da się dyskutować – chcąc nie chcąc, zająłem pozycję w bramce. Z czasem jednak i roli bramkarza mnie pozbawiono; Kacper i jego kumple z powodzeniem radzili sobie na boisku beze mnie – pozostało więc udawać, że na grę wcale nie mam ochoty. Choć miałem.
    – Zagrasz z nami? – któregoś dnia niepodziewanie zapytał mnie Kacper.
    – Ja z wami? – aż podskoczyłem na fotelu. – Czemu nie? I radośnie wyruszyłem na boisko.
    Radosny nastrój prysł, gdy okazało się, że mam być lewym słupkiem. Bo podobno jestem odpowiedniego
    wzrostu – a chłopaki miały dość kłótni o to, czy piłkę strzelono w bramkę, czy też
    trochę za wysoko.
    – A jeżeli się ruszę? – warknąłem.
    – Nie możesz – wytłumaczył mi z powagą Kacper. – Ale spokojnie, to tylko dwa razy po czterdzieści pięć minut.
    Wytrwałem w bezruchu kwadrans, wytrwałem drugi, ale w trzydziestej pierwszej minucie nie wytrzymałem i podałem piłkę prawemu słupkowi. Czyli tacie Kornela.
    – Do przodu! – wrzasnął prawy słupek, wykopując futbolówkę w stronę chorągiewki na prawym końcu boiska.
    Chorągiewkę odgrywała mama Łukasza. Efektownie wyminęła osłupiałych piłkarzy, przerzuciła piłkę nad moją głową i pognała w stronę bramki przeciwnika. Na ten widok bramka, w postaci mamy Aleksa i taty Bartka, rozpierzchła się na boki – i prawdę mówiąc, nie bardzo było wiadomo, gdzie strzelać.
    Kacper nie był ze mnie zadowolony. Pozostałe chłopaki też.
    – Chyba trzeba będzie ich wykopać – mruknął Kornel.
    – No, no, żadnego wykopywania! – zaprotestował tata Kornela. – Co najwyżej możecie nam dokopać. W piłkę.I umówiliśmy się na mecz. Rodzice kontra dzieciaki. Jestem pewny zwycięstwa, bo tym razem będę piłką!
  5.  Rozmowa na temat opowiadania.
    − Na czym polegała gra w piłkę nożną Kacpra i jego taty, kiedy chłopiec chodził jeszcze do
    przedszkola?
    − Jak było później?
    − Co się stało, gdy tata-słupek się zbuntował?
    − Jak skończyła się ta historia?
  6. Dokończ rysowanie piłki pośladzie, a następnie pokoloruj według uznania.

Zajęcia
Czwartek 8.04.2021

  1. Rysowany wierszyk „Słońce”.Dzieci rysują według tekstu wierszyka.

    Rysuję kółeczko,
    żółciutkie, gorące.
    Dorysuję kreseczki
    i otrzymam słońce.

  2. Segregowanie piłeczek.
    W pojemniku znajdują się piłeczki tych samych rozmiarów, ale w różnych kolorach. Na
    podłodze leżą obręcze (pięć). Proszę dzieci, żeby umieściły w obręczach określone piłeczki,
    np.
    − w pierwszej obręczy – różowe,
    − w drugiej – zielone,
    − w trzeciej – białe,
    − w czwartej – żółte,
    − w piątej – pomarańczowe.
    Dzieci segregują piłeczki pod względem kolorów. Liczą piłeczki w każdym kolorze. Wskazują obręcz z największą liczbą piłeczek, a potem – z najmniejszą.
  3. Zabawy na świeżym powietrzu. Popatrz na obrazek.
    − Co robią dzieci? (Jeżdżą na rowerach,
    biegają, grają w piłkę, zjeżdżają
    ze zjeżdżalni).
    − Czy wy też lubicie zabawy ruchowe
    na powietrzu? Które z nich lubicie
    najbardziej?

     4. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Dzieci naśladują czynności, o których jest mowa w rymowance.

Janek lubi biegać.
Julek – jeździć na rowerze,
Hania – na leżaku spać.
a ja – w kosza grać.

     5. Praca plastyczna.
Do tej pracy będziecie potrzebować :Kartki, farby, pędzle.
Dziś chciałabym, abyście namalowali siebie podczas zabaw ruchowych
na      powietrzu.

 

Zajęcia
Środa 7.04.2021

  1. Na początku zajęć poćwiczmy troszkę.

           https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

  1. Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Rozpędzony pociąg.
    Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych, mających na celu pobudzanie przepony do pracy. Szybkie wypowiadanie zespołu głosek (czuk) usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.

Pędzi pociąg, pędzi
przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*

Mknie pociąg po torach,
huk rozlega się w lesie,
a stukot wielu kół
w lesie echem się niesie.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*

Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk…
-czuk, czuk,czuk…*

W miejscach oznaczonych (*) dzieci powtarzając za rodzicem, naśladują stukot kół pociągu – ma jednym wydechu energicznie wypowiadaja szeptem , raz głośniej, raz ciszej.

  • Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.

    Gimnastyka to zabawa,
    ale także ważna sprawa,
    bo to sposób jest jedyny,
    żeby silnym być i zwinnym.
    Skłony, skoki i przysiady
    trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
    To dla zdrowia i urody
    niezawodne są metody.

  • Rozmowa na temat wiersza.− Co nam daje gimnastyka?
    − Co wykonujemy podczas gimnastyki?
  • Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych ze sportem.
    Dzieci dzielą rytmicznie słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy).
  • Zabawa przy piosence Jedzie pociąg (autor i kompozytor nieznani, melodia popularna)https://www.youtube.com/watch?v=9xYIZjsUlno
  • Na koniec pokolorujcie proszę obrazek.

 

Witam Was kochane biedronki po świętach. Mam nadzieję, że spędziliście ten czas rodzinnie 😉 Dziś zaczynamy kolejny tydzień z naszymi zajęciami zdalnymi. Dziś będą same zabawy. Musimy spalić „świąteczne” kalorie;))

Zajęcia 
Wtorek 6.04.2021

  1. Zabawa „Omiń kałuże”. Dzieci rozkładają na podłodze gazety-kałuże. Biegają po sali, starając się nie wejść w kałuże. Na sygnał rodzica (klaśnięcie w dłoń) zatrzymują się przy swoich gazetach.
  2. Zabawa „Po kamieniach przez rzekę”. Dzieci ustawiają się po jednej stronie. Przed nimi, na podłodze, są rozłożone gazety- -kamienie. Dzieci przeprawiają się przez rzekę. Przechodzą na drugą stronę sali, stąpając po gazetach-kamieniach.
  3.  Zabawa „Uwaga!”  Dzieci chodzą powoli po pokoju, trzymają rozłożone gazety przed twarzami i starają się nie zderzyć z innymi dziećmi. Gdy to nastąpi, wznoszą ramiona z gazetami w górę, wykonują skłon tułowia w przód i mówią: Przepraszam.
  4. Zabawa :Ukłoń się po japońsku”. Dzieci w siadzie klęcznym, trzymają rozłożone gazety w dłoniach nad głowami, ramiona mają wyprostowane. Wykonują ukłon japoński, pozostawiają gazety na podłodze, i wracają do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnoszą gazety z podłogi i przenoszą oburącz nad głowy.
  5. Zabawa „Obserwatorzy”. Dzieci w siadzie skrzyżnym. Robią w gazetach dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykładają gazety do twarzy i obserwują otoczenie. Rozglądają się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.
  6. Spacer po swojej okolicy. Co prawda zamiast wiosenny, będzie troszkę zimowy.

 

życzy pani Karolina i pani Madzia

Zajęcia 
Piątek 2.04.2021

  1. Poranna gimnastyka
    https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR3UlJBKF4uN2Ywi0cD0Nda8zu-Sp1fSTg1PqI10OeoCPI4qbxHDbRhSM4k&v=n7OIPFcyZRU&feature=youtu.be
  2. Wierszyk z pokazywaniem
    Budzą się listeczki,
     (dziecko się przeciąga)
    szemrzą warto rzeczki, (pokazuje ręką wijącą się rzekę – jak wąż i szumi)
    śniegi roztopione, (dziecko powoli kuca i kładzie się płasko na dywanie)
    w kałuże zmienione. (dziecko imituje skakanie w kałuży)Jaskółeczka czarna (dziecko rozpościera ręce niczym skrzydła)
    strzałą niebo szyje, (dziecko lata z rozłożonymi skrzydłami)
    śpiewem wita wiosnę (dziecko nuci kiri kiri kiri)
    gniazdko młodym wije. (dziecko rękami imituje wicie gniazda)Motylek cytrynek (dziecko się kłania)
    dziarską przybrał minę, (robi zawadiacką minę)
    i w moje okienko (dziecko pokazuje w powietrzu kwadrat jako okno)
    puka leciuteńko. (dziecko puka w okno).
  3. Spróbujcie pomalować pisankę według wzoru.

Zajęcia
Czwartek 1.04.2021

  1. Poranna gimnastyka
    https://www.youtube.com/watch?v=Xzv4W_na4jM
  2. Piosenka ze śmiechem. Spróbujcie proszę o  zaśpiewanie jakiejś znanej i lubianej piosenki i wydawanie przy tym tylko dźwięków: „ha”, „he”, „hi” lub „ho”.
  3. Rozśmieszanie innych. Usiądźcie proszę  w kole z rodzice, rodzeństwem. Jedna osoba wchodzi do środka koła i próbuje rozśmieszyć inne dzieci. Ta osoba, która zachowała największą powagę, kontynuuje zabawę.
  4. Dopasuj odpowiednie kurczaczki z odpowiednimi pisankami.
  5. Połącz kreski.

Zajęcia 
Środa 31.03.2021

  1. Powitanka rymowanka

„Mało nas, mało nas
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył,
żeby dzień wesoły był”.

   2. Rozwiązywanie zagadek.

Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy,
bo pyszny jest bardzo i czekoladowy.
 (zajączek z czekolady)

Na stole wielkanocnym to ona króluje,
ma lukier i rodzynki – i wszystkim smakuje.
(baba wielkanocna)

Zrobione z wydmuszek,
pięknie malowane – w szlaczki kolorowe
albo nakrapiane. (pisanki)

O cukrowym tym zwierzątku
każdy z nas pamięta i wkłada go
do koszyczka w wielkanocne święta.
(baranek cukrowy)

Wśród pisanek leży,
ma żółty kubraczek.
Powiedz, co to jest. To mały… (kurczaczek)

       3. A teraz spróbujcie nauczyć się wielkanocnej piosenki.

      4. Zabawa „Kury i kurczątka”.
Dzieci wraz z rodzicami dzielą się na dwie grupy. Jedna to kury, druga –                        kurczątka.  Jaki głos wydają kury? Naśladujcie go. − Jaki głos wydają kurczątka?            Też go naśladujcie. Dzieci wraz z rodzicami dobierają się w pary: kura –                kurczątko.      Posługując się mową swoich zwierząt, prowadzą rozmowy, łącząc je z różnymi emocjami:
− rozmawiają ze złością (np. kłócą się)
− rozmawiają ze śmiechem
− rozmawiają ze smutkiem
− rozmawiają – są przestraszone.

     5. Zabawa tropiąca.
Zabawa znana powszechnie jako zabawa w „ciepło-zimno”. Rodzic chowa konkretny przedmiot, dziecko musi go znaleźć wyłącznie dzięki naprowadzaniu słowami: „zimno” – gdy przedmiot jest daleko i „ciepło” – gdy przedmiot jest blisko.

     6. Na zakończenie zajęć spróbujcie z pomocą rodziców pokolorować koszyczek z pisankami. Powodzenia.

Zajęcia 
Wtorek 30.03.2021

Witam Was bardzo serdecznie na naszych kolejnych zajęciach. Na początku chciałabym, abyśmy się wspólnie przywitali.

  1. Powitanka rymowanka

„Mało nas, mało nas
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył,
żeby dzień wesoły był”.

2. Ćwiczenie percepcji wzrokowej „Połówki pisanek”.
Potrzebne: trzy obrazki pisanek – pocięte, w kopertach kartki, klej, kolorowe mazaki. Przygotowujemy dla dziecka kopertę z trzema obrazkami pisanek w jednakowym kolorze, pociętymi na pół w różny sposób. Zadaniem dziecka jest odszukanie pasujących połówek i przyklejenie ich na kartce, a następnie ozdobienie pisanek flamastrami w dowolny sposób.

3. „Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.

4. Zabawa dydaktyczna – „Kroimy wyrazy”
Dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez rodzica. Podają liczbę sylab w wyrazie.
WYRAZY związane z świętami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus.

5. Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuję wykonanie dwóch zadań. Zadanie pierwsze: w każdym szeregu wskaz obrazek, który nie pasuje do pozostałych. Zadanie drugie: połącz takie same pisanki.

      

 

Zajęcia 
Poniedziałek 29.03.2021

  1. Dostrzeganie pisankowego rytmu i kontynuowanie go.
    Potrzebne: Sylwety pisanek w różnych kolorach.
    Na dywanie układamy ciąg rytmiczny z sylwet pisanek. Np. pisanki – żółta, czerwona, niebieska, żółta, czerwona, , niebieska, żółta, czerwona, niebieska (trzy sekwencje). Dzieci głośno określają ich kolory. Potem kontynuują dostrzeżony rytm, określając kolory sylwet pisanek. Przykład na koralikach.
  2. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Wielkanoc.

    „Kurko, proszę, znieś jajeczka,
    śnieżnobiałe lub brązowe,
    ja z nich zrobię na Wielkanoc
    cud-pisanki kolorowe.

    Do koszyczka je powkładam,
    z chlebkiem, babką lukrowaną,
    potem pójdę je poświęcić z bratem,
    siostrą, tatą, mamą.

    Przy śniadaniu wielkanocnym
    podzielimy się święconką
    i buziaka dam mamusi,
    zajączkowi i kurczątkom.

    „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,
    tatę wodą popryskamy,
    mama będzie zmokłą kurką,
    bo to poniedziałek lany.

  3.  Rozmowa na temat wiersza.− Z czego robi się pisanki?
    − Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
    − Co robimy w lany poniedziałek?4. Rozmowa na temat wielkanocnego stołu.
    – Co znajduje się na wielkanocnym stole?5. Dokończcie rysować pisankę, rysując po śladzie. Pokoloruj ją według uznania.

 

Nasze przebiśniegi

Wspólna praca „Wiosna”

21 marca 2021 – Światowy Dzień Zespołu Downa – Dzień kolorowej skarpetki

           Dzieci z naszej grupy  po raz pierwszy włączyła się w obchody Światowego Dnia Zespołu Downa – Dzień kolorowej skarpetki. Jako wyraz akceptacji, tolerancji, wrażliwości i szacunku dzieci założyły  kolorowe skarpetki – „nie do pary”.

Grupa „Biedronki” wzięła udział w Akcji informacyjno-edukacyjnej pt.: „Wirusoochrona”.

#lekcjaHIGIENY   #Wirusoochrona

Głównym celem akcji jest promocja podstawowych zasad higieny osobistej wśród dzieci i ich rodziców oraz zwrócenie uwagi na znaczącą rolę higieny jako podstawowego środka zapobiegania przenoszenia się wirusów.

Dzieci dzięki akcji dowiedziały się na jakie zagadnienia należy zwrócić szczególną uwagę, a mianowicie:

  • prawidłowa higiena rąk;
  • podstawowe zasady postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne oraz podczas epidemii koronawirusa;
  • podstawowe zasady zdrowego stylu życia – prawidłowe odżywianie, aktywność fizyczna;
  • inne zasady higieniczne (np. dostosowanie ubrania do warunków pogodowych.

 

Urodzinki Naszego Mateuszka!!:))

Kochany Mateuszku! Wszystkie „Biedronki” życzą Ci wszystkiego co najpiękniejsze. Niech uśmiech nie znika z Twojej buzi;**

Kochani rodzice!!

Bardzo proszę, aby 22 marca (poniedziałek) dzieci były ubrane na kolor zielony, a na nogach miały skarpetki w dwóch różnych kolorach 🙂
W tym dniu będziemy witać WIOSNĘ 😉

Dzień dinozaura w biedronkach 

Wizyta Pani z Biblioteki Miejskiej w Mysłowicach;)

Urodzinki Juleczki;)!!
Wszystkiego, co najlepsze kochana Juleczko!!;))

Uczymy się wycinać po linii;)

 

Nasze kolejne urodzinki:)
Wojtusiu!!
Wszyscy życzymy Ci wszystkiego co najpiękniejsze ;**

Zabawa dowolna 🙂 Każdy znajdzie coś fajnego dla siebie;)

Kolejne urodzinki w biedronkach 😉
Wiktorku !

Bądź zawsze taki uśmiechnięty jak teraz ;))

Urodzinki naszego Robusia!!:) Żyj nam 100 lat ;))

Zabawa chustą animacyjną

W karnawale same bale!!:))

Więcej zdjęć będą mogli Państwo obejrzeć w zakładce „Galeria”;)

Karnawałowe urodzinki Marysi:)) Wszystkiego najpiękniejszego !!:**

Kochani rodzice!!!!

W piątek 29 stycznia odbędzie się bal przebierańców w naszym przedszkolu. Bardzo proszę o przygotowanie strojów dla naszych biedronek 😉

Babciu, Dziadku, chodźcie z nami.
Damy wam łąkę z kwiatami.
Do wąchania, patrzenia…
A do łąki dodamy życzenia.
Nawet, gdy się zachmurzy na niebie,
Nawet, gdy się kłopotów nazbiera,
My uśmiechamy się do siebie zawsze.
Jak dziś, jak teraz!

Bardzo proszę, aby w miarę możliwości jutro dzieci były ubrane elegancko;)

Zajęcia zdalne 18.01.2021

  1. Rozmowa na temat babć i dziadków. Dzieci podają ich imiona , określają kim są dla rodziców, czym się zajmują.
  2. Ćwiczenia oddechowe. – dzieci dmuchaja na piłeczki pingpongowe umieszczone na stoliku.
  3. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Pytanie zadał Olek babci.

Pytanie zadał Olek babci: dlaczego babciu nie masz kapci,

dlaczego babciu nie masz koka lub srebrnych nitek w rudych lokach?

Dlaczego babciu nie usiedzisz w miękkim fotelu po obiedzie

i co tak ciebie babciu kusi, by na wycieczkę gdzieś wyruszyć?

Wszak babcia Zosi i Wojtusia ma siwy kok, robi na drutach,

pierożki często dla nich lepi i nie kupuje ciastek w sklepie.

Babcia Olkowi na to rzecze, że różne babcie są na świecie.

Są takie, które dla swych wnuków gotują mnóstwo smakołyków,

robią czapeczki i szaliki, czytają bajki i wierszyki.

A ty masz Olku taką babcię co ma trzewiki , a nie kapcie

i zawsze chętnie razem z tobą ruszy na trasę rowerową

albo do lasu, czasem w góry, by ci pokazać cud natury.

Jednak pamiętaj, każda babcia i ta na szpilkach i ta w kapciach
dla swoich wnuków jest gotowa największe szczęście wyczarować

 

  1. Nauka wiersza Barbary Szelągowskiej

Gdy było mi smutno, to mnie rozśmieszałaś.
A gdy się nudziłem, ze mną się bawiłaś.
Czytałaś mi książkę z pięknymi baśniami.
Przytuliłaś mnie, gdy byliśmy sami.
I wiem o tym, babciu, że ty kochasz mnie.
I ty też pamiętaj, że ja kocham cię

 

  1. Zabawa ruchowa Sklejone dzieci.- dzieci dobierają się parami i stykają się tymi częściami ciał np. łokciami, uszami, plecami.

Nasza pierwsza wspólna Wigilia

Urodzinki naszego Oliwierka!!;) Wszystkiego co najpiękniejsze 😉

Dzisiaj w przedszkolu pojawił się  jeden bardzo długo wyczekiwany gość –  MIKOŁAJ ! 
         Wszystkie dzieci kochają Mikołaja, a Święty Mikołaj lubi odwiedzać dzieci w każdym miejscu na całym świecie. Dziś z workiem pełnym prezentów przyjechał również  do naszego przedszkola.  Przedszkolaki były bardzo szczęśliwe, rozpromienione, a kiedy znalazły się blisko św. Mikołaja – niektóre troszkę zawstydzone. Oprócz pełnego prezentów worka św. Mikołaj przywiózł ze sobą dużo uśmiechu. Rozmawiał z dziećmi, zachęcał ich, aby były grzeczne, słuchały rodziców i pań w przedszkolu. Na zakończenie Święty Mikołaj wszystkim przedszkolakom osobiście wręczał paczki, a w nich – dla każdego coś dobrego!

Dzieci odbierając prezenty od Mikołaja robiły sobie z nim pamiątkowe zdjęcia.

Ten dzień na pewno zapadnie w pamięci dzieci, przecież niecodziennie mamy w przedszkolu takiego Gościa.

A to nasze pamiątkowe zdjęcia z Mikołajem 😉

Rodzice!!!

Bardzo proszę o ćwiczenie z dziećmi piosenki o Mikołaju.:)

„To Mikołaj, to Mikołaj”

I. Kto zagląda w okno? Kto latarką świeci? 
Kto patrzy przez szybkę, szuka grzecznych dzieci”

ref. (2x) 
To Mikołaj, to Mikołaj, 
to Mikołaj Święty, 
to Mikołaj, to Mikołaj 
niesie nam prezenty

II. Kto swymi saniami aż z bieguna leci? 
Kto puka do domów, szuka grzecznych dzieci?

III. Kto tu do nas jedzie w zimowej zamieci? 
Rozgląda się w koło, szuka grzecznych dzieci?

IV. Kto wyciąga prezent pierwszy, drugi, trzeci, 
kładzie pod choinkę tam gdzie grzeczne dzieci

Dzień Pluszowego Misia.
Dla biedronek czekała mała słodka niespodzianka;) 

Biedroneczki małymi krokami zbliżają się do nadchodzących świąt, tworząc choinki do naszego kalendarza adwentowego 😉

Tydzień o urządzeniach elektrycznych

 

 

 

 

 

 

Urodzinki Eryka!!
Wszystkiego najpiękniejszego Eryczku życzą wszystkie biedronki;)

Biedronkowa jesienna galeria

Dynia – malowana gąbką

Jesienny deszcz malowany paluszkami

 

 

 

 

 

 

 

 A także jesienne drzewa malowane patyczkami higienicznymi

 

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA:))

Od dziś jesteśmy prawdziwymi przedszkolakami !!

(więcej zdjęć będą mogli Państwo zobaczyć na stronie przedszkola w zakładce „galeria”)

Po naszym występie przyszedł czas na wspólny poczęstunek.
Bawiliśmy się wyśmienicie!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOCHANI RODZICE!!!

Dnia 28 października (środa) w naszej grupie odbędzie się wyjątkowa uroczystość: PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA.
Proszę, aby dzieci w tym dniu ubrane były elegancko.
Filmiki i zdjęcia pokażemy Wam na naszej stronie ;))

Na deszczowa pogodę nasze biedroneczki zrobiły piękny kolorowy parasol;))

Lubimy ze sobą układać puzzle, budować z klocków LEGO.

Wycinanie nożyczkami wcale nie jest takie trudne;)

Nasze jabłuszka i gruszki;)

                                                   

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praca w książkach wcale nie jest taka zła i trudna;)

Malowanie jesiennego jeżyka;)

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzień chłopaka w Biedronkach :))

Pani Karolina, pani Madzia i nasze dziewczynki z okazji Waszego święta składamy Wam samych słonecznych i uśmiechniętych dni, abyście byli cały czas tacy cudowni jak teraz. Spełnienia marzeń i samych sukcesów;***

Dziś po raz pierwszy mieliśmy okazję malować farbami. Namalowaliśmy piękne jesienne drzewka naszymi paluszkami, które były pędzelkami.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ostatnio bawiliśmy się chustą. Przypominaliśmy sobie kolory, a także bawiliśmy się w różne zabawy. Byliśmy rekinem i rybkami. Staraliśmy się, aby nam piłeczka z chusty nie wypadła. Nasza chusta była parasolem. Radości był ogrom;)

 

 

 

Biedronki korzystały z pięknej jesiennej pogody i świetnie bawiły się na naszym placu zabaw;)

Rodzice! Zobaczcie jak starszaki opiekują się naszymi biedronkami;))))

Lubimy bawić się lalkami, budować tory, a także układać wielką wieżę z kredek .

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczymy się kolorów, klasyfikowania, szeregowania.

W naszym przedszkolu z dnia na dzień fajniej się bawimy. Po obiadku można troszkę odpocząć, bo w naszej sali pojawił się nowy dywan. Już nie musicie się martwić, że będzie nam zimno;)

Dzisiaj dzielne biedronki wyruszyły na baaaaaaaardzo długi spacer. Oczywiście towarzyszył nam również nasz wąż wędrowniczek. 

Po drodze uczyliśmy się, a raczej przypomnieliśmy sobie o prawidłowym i przede wszystkim bezpiecznym przechodzeniu przez jezdnie. Biedronki doskonale wiedzą, że należy przechodzić przez pasy i na zielonym świetle!!!

Pogoda dopisała więc pani Karolina i pani Madzia postanowiły zrobić naszym biedronkom niespodziankę i udać się na nasz plac zabaw.  Dzieciaki wspinały się i zjeżdżały na zjeżdżalni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odbył się pierwszy mecz piłki nożnej

Natomiast chłopcy zostali przyłapani na męskich pogaduszkach;)

 

Malowaliśmy także kredą. 

Pierwszy biedronkowy spacer. Co prawda odbył się on tylko wokół przedszkola, ale radości sprawił bardzo dużo.

 

 

Nasz pierwszy tydzień w przedszkolu wcale nie był taki zły. Pomimo paru łez bawiliśmy się świetnie. Jedliśmy pyszne śniadanko.

W naszym przedszkolu nie tylko bawimy się, ale też uczymy się różnych ciekawych rzeczy. 

 

 

 

 

 

 

 

 

W naszej grupie obchodziliśmy także urodzinki. 

Sto lat Kacperku!!!!!!

Sto lat Jowitko!!!!

Wykonaliśmy także pierwszą prace plastyczną: sygnalizator świetlny.