Misie

Dzisiaj obchodzimy Dzień Chłopaka 🌹Dziewczynki przygotowały z tej okazji słodki poczęstunek . Było pysznie 😀🎈😀🎈

To nie koniec niespodzianek dzisiejszego dnia do naszej grupy zawitała suczka Loki ze swoją panią z „Pomocne łapki”. Zajęcia z Dogoterapii były super!!! Pani Sławomira przekazała nam dużo informacji . Dziękujemy 👏👏👏

 

W trosce o poprawę bezpieczeństwa dzieci

w naszym przedszkolu,

w dniu dzisiejszym została przeprowadzona próbna ewakuacja. Dzieci sprawnie opuściły budynek.

🚨
INFORMACJA

Kochane Misie od października myjemy ząbki. Bardzo proszę przynieście podpisany kubeczek, szczoteczkę

w pudełku też podpisaną

i pastę.

🪥🪥🪥

W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom „ dzisiaj odwiedziła Nas mamusia od Teodorka i czytała nam książki w języku angielskim. Misie bardzo dziękują i zapraszają ponownie🌹🌷🌹

„DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA” w naszym przedszkolu. 🎉🎈Misie życzą wszystkim przedszkolakom miłego dnia🎈

 Filmiki -> IMG_3587 IMG_3586 IMG_3588

🎈🎈🎈
Z latawcem w przedszkolu

„Ballady i Romanse” Adama Mickiewicza czytane przez naszych gości bardzo nam się podobały.


poniżej film z czytania

⬇️
IMG_3433
📖📖📖
Witam Was „Misie” w nowym roku szkolnym🏫 Trochę wspomnień z wakacji 🏝🏖🏕🏔

☀️☀️☀️

W świecie klocków lego 😀

 

Gabrysia urodzinki🎂🌷

 

Centrum Stomatologii Dziecięcej odwiedziło dzisiaj nasze przedszkole.

 

 

Pod Chmurką

 

„W chmurach”

– praca plastyczna ☁️

☁️☁️☁️
Hocki-Klocki to Eko bawialnia z elementami Montessori i strefą sensoryczną w której dziś spędziliśmy Dzień Dziecka🥳


🥳
Dzień Mamy i Taty 🙂 <3

 

Urodzinki Mateusza i Oskara

🎂

Wiosenna łąka 🌷

Jesteśmy autorami książki

K O N K U R S

Kochani, nasze przedszkole bierze udział w konkursie ekologicznym, w którym placówki z największą ilością „lajków” otrzymają od marki Elektrolux warzywne ogródki.

Można głosować codziennie do 25.04 do godz.23.59

Trzeba wejść na stronę konkursową i tam wyszukać Przedszkole nr 12 w Mysłowicach i zagłosować! Codziennie można oddać 1 głos.

https://www.electrolux.pl/local/ogrodki-ze-smakiem/#1359209

Czasu mamy mało ale warto spróbować. Liczymy na pomoc.

—-

🌺🌸🌼

Wiosno, wiosenko szukamy Cię 🌿🌱☀️☀️☀️

Kolorujemy, wycinamy i składamy obrazek w całość

Bal przebierańców 🦸🏼‍♂️🦹🏼👨‍🚒🤹🏼‍♂️


a poniżej filmik z naszej zabawy

⬇️
IMG_8271


„Bałwanki w roli głównej”
– praca plastyczna z elementami arteterapi.

 

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

❤️❤️❤️


zapraszamy do obejrzenia naszego występu

(linki poniżej)

⬇️

IMG_7840

IMG_7837

IMG_7839

IMG_7836

IMG_7838

————-

 

Wojtusia urodzinki 🌷🎂🎈


Co jedzą ptaki zimą? -podsumowanie wiadomości


Nasza sala po remoncie 😀


Zimowy obrazek ❄️

❄️
Kochane Misie oraz rodzice:

Wspaniałych świąt Bożego Narodzenia
spędzonych w ciepłej, rodzinnej atmosferze,
samych szczęśliwych dni w nadchodzącym roku
życzy pani Dorotka


——
Tworzenie gry ściganki -podsumowanie wiedzy o Polsce

Spotkanie z Mikołajem w teatrze 🎅🏼po powrocie czekały na nas prezenty 🎁

Dzień Górnika

—-
Urodzinki Teodora🎂


Dzień Pluszowego Misia 🧸

Jesienne drzewa 🍁

„Złóż Misia” – Zabawy z matą do kodowania😀

Urodzinki naszej Alinki 🌷


Nasza pierwsza wycieczka, było super 😀🚂


🚂

KOCHANE MISIE!

W tym roku dnia 6.12.2021 będziemy świętować „Mikołajki” w Teatrze Żelaznym

(Katowice-Piotrowice).

Zapraszamy Was na muzyczny spektakl

Dziadek Mróz. Po co komu zima?” 

Po spektaklu odbędzie się spotkanie ze Świętym Mikołajem, który rozda dzieciom prezenty

(przygotowane przez Wasze panie).

W trakcie tej radosnej chwili fotograf wykona zdjęcia, które później zostaną przekazane drogą elektroniczną.

Koszt: 42,00 zł

Wpłatę należy dokonać do 24.11.2021

 

🚧Drodzy rodzice🚧

z przyczyn od nas niezależnych ukończenie remontu w naszej sali przesuwa się na późniejszy termin. Mamy gotowe kaloryfery oraz instalacje sanitarną w łazience , jednak nadal czekamy na wymianę okien. Nie wiem czy nasza grupa będzie od poniedziałku w swojej sali ( możliwe że narazie tak) z wyjątkiem dni kiedy dojadą okna, ale grupy nadal bedą łączone. Jeśli ktoś z Państwa ma już potrzebę przyprowadzić dziecko do przedszkola to zapraszamy. Dziękuję za cierpliwość. W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt .

Pani Dorotka

🏗

Kochane Misiaki 😀mam dla Was dobrą wiadomość 22.10.2021 jedziemy na wycieczkę do przepięknego miejsca które nazywa się „KOLEJKOWO”🚞 – wyjazd o godz 9.00 w tym dniu prosimy aby dzieci były w przedszkolu o godz 8.00.(koszt 40 zł) wpłata do 15.10.2021😀🚂

—-
Informacja dotycząca zebrania :

odbędzie się na naszej stronie w grupie „Słoneczka”

data i godzina pozostaje bez zmian .

—-
Witam Was kochane Misiaki w nowym roku szkolnym.

Narazie w naszej sali trwa remont, ale mam nadzieję że szybko wrócimy do nowej świeżo wyremontowanej sali.

Lista dzieci z grupy Misie

MISIE – 4 LATKI (rocznik 2017)
1. BARAN MIKOŁAJ
2. BIAŁASEK MATEUSZ
3. CETERA SZYMON
4. JAŁOWIECKI-NOWAK MIKE
5. JANICKA ALINA
6. KOCUREK ŁUCJA
7. LEONARD OSKAR
8. ŁAZOWSKI MIKOŁAJ
9. MAŁEK GABRIEL
10. MAZURCZAK ADAM
11. PIĘTAK IZABELA
12. PIĘTAK JOANNA
13. PILARSKA OLIWIA
14. POMIETLAK REMIGIUSZ
15. SAUERMAN ANTONI
16. SZYJA MARIA
17. TOMASZEWSKA KLEMENTYNA
18. TRĄPCZYŃSKI MAKSYMILIAN
19. WALKIEWICZ WOJCIECH
20. WALLACH ANTONI
21. WIERZBICKA KATARZYNA
22. WIOSKA OSKAR

WYCHOWAWCA
DOROTA SOBOTA

INFORMACJA

Zapraszam serdecznie na zebranie rodziców dnia 8.09.2021 o godz: 16:30
Zebranie odbędzie się na drugiej stronie w sali Biedronki.

 

————

  Dzień Taty💐👨‍👧‍👦

👨‍👧‍👦👨‍👦‍👦👨‍👧

Na prośbę mamy od Asi i Izy podaję nr telefonu 504 856 857 – pod ten nr – chętnych rodziców zapraszam do dołączenia do grupy Misie na WhatsApp. 

☎️

Dzisiaj zakończyliśmy projekt „Mogę!zatrzymać Smog”- Przedszkolaku złap oddech .

Gabrysia urodzinki 🎂🌷

🙂 1.06.2021r. Dzień Dziecka 🙂

            Panie z przedszkola z okazji ich święta wystąpiły                              w przedstawieniu, pt.: „Kaczka Dziwaczka” 🙂                           Dzień był pełen radości i uśmiechu 🙂

Dzisiaj obchodziliśmy urodzinki Izy i Asi były balony, tańce oraz pyszny poczęstunek. Dziękujemy 🙂 

  1. Zabawa mająca na celu rozwijanie pamięci, koncentracji, logicznego myślenia. Zadaniem dzieci jest dopasowanie odpowiedniego obrazka na zasadzie przeciwieństw np: dzień- noc.


 

To dla Ciebie Mamusiu dziś śpiewamy i tańczymy:
 
Nasze mamy uwielbiamy
Najwspanialsze są na świecie
Dobrze o tym wszyscy wiecie.

 

Kocham Cię, kocham Mamo,
wiem, że Ty czujesz to samo!

Kocham Cię Bardzo Mamusiu!  

 

Dzisiaj obchodzimy urodzinki Oskarka i Mateuszka 🌷🎂

Wiosenna łąka”🌷-kolorowanie motyli, naklejanie trawy z pasków, stemplowania kwiatów.

🌺🌸🌼

Urodzinki Łucji 🌷💐


W świecie KLOCKÓW LEGO😀 🟥🟪🟦🟩🟨


—-
16.04 „Na polu”

Rolnik Pracuje #12 - Precyzyjna praca na polu / New Holland TS90, Zetor 6441 / Prezentacja - YouTube

  1. „Od ziarenka do bochenka” – opowieść ruchowo-naśladowcza połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi:

    – Pociąg: Jedziemy dziś do gospodarstwa rolnego pociągiem (ciuch, ciuch, ciuch  naśladowanie odgłosów, dzieci tworzą pociąg). Przekonamy się, jak wygląda życie na wsi…
    – 
    Koniki: Jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania).
    – 
    Praca rolnika: Najpierw rolnik sieje zboże (siejeje, siejeje, siejeje), deszcz pada na pole (kap, kap, kap), potem zboże rośnie i dojrzewa, a wietrzyk śpiewa (szszszsz). Słońce grzeje całe lato (uf, uf, uf), nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr). Kombajn przesypuje ziarno na wozy (szszszszsz), rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrrr, wrrrr).
    – 
    Młyn: Młynarz w młynie zmiele ziarnka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczęką), z ziaren powstanie mąka. Aaaa– psik! Wpadła do nosków! Mąka jest gotowa, do piekarni jedziemy samochodem (brum, brum, brum). Nocą, kiedy dzieci śpią (sen – chrapanie), piekarz piecze z mąki chleb i bułki (naśladowanie ruchu wyrabiania ciasta).
    – 
    Piekarnia: Z samego rana samochody (brum, brum) z piekarni ruszają do sklepów, by dostarczyć pieczywo. Uwaga, jeszcze gorące (parzy – dmuchanie), ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki wdech i wydech).
    – 
    Pociąg: Wracamy pociągiem (ciuch, ciuch ciuch) do przedszkola.

    2. Spróbuj razem z mamą opisać rozwój roślinki

  2. Zbieranie ziaren” – zabawa ruchowa

    Rozsypujemy na podłodze ziarna słonecznika (lub inne) i dajemy dzieciom plastikowe kubeczki. Dzieci biegają z kubeczkami w rytm dowolnej muzyki. Rodzic podnosi karteczkę z daną liczbą (od 0 do 10). Zadaniem dzieci jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na planszy. Po ich zebraniu dzieci siadają i wysypują ziarna ze swoich kubków. Przeliczają liczbę wrzuconych ziaren. W razie pomyłki dokładają lub odejmują ziarna. Rozsypują je po sali i zabawa jest kontynuowana.

  3. Rolnik sam w dolinie- wspólne śpiewanie piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=kVVKcnxqm9U
  4. Karta pracy- policz zwierzęta http://images.dlaprzedszkoli.eu/p64/karta-pracy-policz-zwierzeta.jpg
  5. Zachęcam do wykonania doświadczenia 🙂 sadzimy fasolkę 🙂

15.04.2021 „W chlewiku”

  1. Na początek  zapraszam na wycieczkę – zabawa ze śpiewem, połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.

Kiedy słonko jasno świeci, na wycieczkę idą dzieci. Idę ja, idziesz ty, kaczki, koty, kury, psy. Kaczka : kwa, kwa, kwa. (dzieci naśladują głosy kaczki)Kotek : miau. (dzieci naśladują głos kotka)Kura : ko, ko, ko. (dzieci naśladują głos kury)A piesek: hau. (dzieci naśladują psa).

2. Modna świnka– słuchanie wiersza E. Rozdoby. 

W małej zagrodzie,

w skromnym chlewiku,

Trzymał gospodarz świnek bez liku,

A każda sztuka bardzo dorodna,

Bo je gospodarz z troską doglądał.

Wszystkie grubiutkie i okrąglutkie,

Ledwo je noszą ich nóżki krótkie,

Tak trudno unieść ten wielki ciężar,

Muszą się nóżki bardzo wytężać.

Lecz w każdym stadzie zdarzyć się może,

To, co zdarzyło się w tej oborze,

Gdzie na świat przyszła w miesiącu maju

świnka jedyna w swoim rodzaju.

Nie chciała tak, jak inne świnki

Jeść, żeby nabrać grubej słoninki,

Wprowadzać chciała nowe zwyczaje,

Gdzie młoda starszym przykład daje,

By odtąd wszystkie modne świnie

Zaczęły w końcu dbać o linię.

„Kuzynki świnki, droga nie tędy,

Trzeba wprowadzić nowe trendy,

Chcecie już zawsze być toporne?

Zacznijcie wreszcie liczyć kalorie!

Idźcie na basen, na aerobik

Coś trzeba z waszym wyglądem zrobić,

Do kosmetyczki pójść, do fryzjera,

Tak się zaniedbać, toż to afera!”

Wtem odezwała się maciora:

„Nie pokaz mody to, lecz obora,

Więc nie słuchajcie tych głupot, świnie,

Tego nie było w naszej rodzinie,

Żeby myślała świnka mała,

Że cały rozum pozjadała.

Musi w przyrodzie być równowaga,

W świńskiej naturze jest duża waga,

Więc się nie mądrzyj, głupiutka świnko,

Tylko obrastaj równo słoninką.

Ogłady nabierz i kultury

Nie próbuj zmieniać praw natury!”

  • Po wysłuchaniu R. zadaje pytania dotyczące treści: O kim była mowa w wierszu?; Gdzie mieszkała ta świnka?;Czy ta świnka zachowywała się jak inne świnki?; Jak ona wyglądała?; Jakie zwyczaje chciała wprowadzić w chlewiku?; Co powiedziała mądra starsza świnka?; Dlaczego/ Po co rolnicy hodują świnki?

3. „Świnki do chlewika” – zabawa muzyczno-ruchowa. R. wyznacza na podłodze – chlewiki.Dzieci zajmują miejsca i kucają. Gdy usłyszą melodię piosenki Dziwne rozmowy, rozbiegają się i naśladują małe prosiątka – chodzą na czworakach, ryją w ziemi i chrumkają. Na przerwę w muzyce powracają do swoich chlewików i odpoczywają.

 4. „Rymowane wierszyki” – ćwiczenia słuchowe – wypowiadanie zrytmizowanego tekstu w połączeniu z ruchem.

Świnki tu, świnki tam

ti, ti, ta; ti, ti, ta

Ja w chlewiku świnki mam.

ti, ti, ti, ti, ti, ti, ta.

– Klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu.

  • Równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu.
  • Równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.

5. Zapraszam do zaśpiewania poznanej już piosenki – „Dziwne rozmowy”, piosenka dla dzieci – YouTube

6. Karta pracy – Pinterest

14.04.2021 Środa „W kurniku”

  1. Kaczuszka Heli – słuchanie opowiadania M. Kownackiej.

Mama Heli ma dużo kaczuszek

Hela dostała od mamy jedną kaczuszkę.

Kaczuszka Heli jest biała.

Jest cała biała, tylko trepki ma czerwone i czerwony dziobek. 

Pyta Hela kaczuszki:

– Kaczusiu, kaczusiu, czy chce ci się jeść?

A kaczusia:

– Tak!…tak!…tak!…

Więc Hela przynosi na misce ziemniaki z obiadu i karmi kaczusię.

Pyta Hela kaczuszki:

– Kaczusiu, kaczusiu, czy chce ci się pić?

A kaczuszka:

– Tak!…tak!…tak!…

Więc Hela przynosi wody na misce i kaczusia pije.

Pyta Hela kaczuszki:

– Kaczusiu, kaczusiu, czy dasz mi piórek na poduszkę dla lalki?

A kaczuszka:

– Tak!…tak!…tak!…

Więc kaczuszka gubi białe piórka, a Hela zbiera piórko do pióreczka, będzie poduszeczka!

Będzie lalka Helusi spać na miękkiej podusi!

Po wysłuchaniu opowiadania rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Co mama dała Heli?; Jak wyglądała kaczuszka?; Jak Hela dbała o kaczuszkę?; O co Hela poprosiła swoją podopieczną?; Dla kogo dziewczynka chciała zrobić poduszkę?; Gdzie mieszkają kaczuszki?

2. „Mieszkańcy kurnika” – praca z obrazkiem. Teraz uważnie przyjrzyjcie się obrazkowi i opowiedzcie: Jakie ptaki mieszkają w kurniku?; Czy znacie ich nazwy?; Czy wiecie po co rolnicy hodują takie ptaki?3. Kogut, kura i kurczaki to są śmieszne takie ptaki , które chcemy dziś policzyć , by nam wszystko się zgadzało i w kurniku nie mieszało.Chicken coop with many chicks ⬇ Vector Image by © interactimages | Vector Stock 150757454

3. Zabawa „Mieszkańcy kurnika” – polega na pogrupowaniu ptaków i kolejno ich policzeniu. Zabawa 4. Zabawa ruchowa – „Kura i kurczątka” – dzieci chodzą, biegają na paluszkach przy dźwiękach trójkąta Są kurczętami, które chodzą po podwórku i wołają pi, pi, pi. Gdy usłyszą tamburyno uciekają do rodziców, gdyż grozi im niebezpieczeństwo, skrada się lis. Rodzice wołają ko, ko, ko… Dźwięki trójkąta zachęcają kurczęta do ponownego wyjścia na spacer po podwórku.

5. Praca plastyczna

Biedronki- środa (22.04.) – Przedszkole Nr 10 w Raciborzu

6. Zachęcam do obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=1riMwdptfBk

 

13.04.2021 Wtorek 

1.Zapraszam Was do wysłuchania wiersza „Mały traktorek”

Mały Traktorek.

Wąską dróżką, blisko rzeczki

traktor jeździ na wycieczki.

Podróżować bardzo lubi,

nigdy jeszcze się nie zgubił…

Wprost spod domu w drogę rusza.

Blisko las, znajoma grusza…

Trąbi czasem na zająca,

chętnie śmieje się do słońca.

Pracowity jest jak konik,

silny niczym kilka słoni,

zawsze skory do pomocy

od świtania aż do nocy.

Pytania do wiersza:

  • gdzie jeździł traktor?
  • na kogo trąbił?
  • do jakich zwierząt traktor został porównany?

3. A teraz troszeczkę się poruszamy Drogie Misie, Zabawa ruchowa „Maszyna”

  • rodzic rytmicznie recytuje wiersz, a dziecko podskakuje rytmicznie z jednoczesnym klaskaniem w dłonie.

    „Maszyna”  Małgorzata Barańska

    Ta maszyna, ta maszyna 
    swoją pracę już zaczyna.
    Wszystkie tłoki zaraz ruszą,
    bo się razem ruszać muszą.

    4„Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenie narządów mowy:

  • „Traktory” – ćwiczenia języka. Czubkiem języka dotykaj górnego podniebienia, wprawiając je w drgania – naśladuj odgłos wydawany przez traktor.

5.Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu o maszynach.

https://youtu.be/FNvZVvk0eZE

Po obejrzeniu filmu, spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:

  • „jakie maszyny i urządzenia pomagają w pracy rolnikowi”?

6. Wiem że lubicie zabawy matematyczne – policzcie kropeczki i zaprowadźcie paluszkiem traktor do odpowiedniej kupki siana.

życzę Wam miłego dnia 🙂


Witam Was Misiaki w nowym tygodniu.

12.04.2021 Poniedziałek

Temat tygodnia: „W wiejskim gospodarstwie”.

1.Mam dla Was zagadkę słuchową, napewno sobie poradzicie.

https://www.youtube.com/watch?v=oiUGCT_I2ug

  • posłuchajcie i sprawdzajcie swoje odpowiedzi, czy zgadzają się ze zdjęciami wieszanymi na sznurku.

2. Zadanie dla rodzica – proszę o przeczytanie bajki i omówienie jej treści. (pomocnicze pytania znajdziecie Państwo po przeczytaniu bajki)

„Na wiejskim podwórku” – bajka terapeutyczna Tatiany Jankiewicz

Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem…

Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały.
Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko ,daleko… ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu ,ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń…
Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…

Pytania dla dzieci do przeczytanego tekstu:
– jak zachowywały się zwierzęta na początku bajki?
– co zmieniło zachowanie zwierzątek?
– jakie było zachowanie zwierząt, gdy do wioski wkradła się złość ?
– które zachowanie zwierzątek podobało wam się bardziej i dlaczego?
– co pomogło zwierzątkom w ich zmianie zachowania?

3. Tworzenie rysunku wg treści wiersza („Czy to jajo, czy nie jajo?”)

Rodzic recytuje wiersz, rysując jego treść na kartce, (wg wskazówek poniżej)

  1. W gniazdku jajo raz leżało
  2. Które dziwnie popękało
  3. Wyszła z jaja głowa mała
  4. Małym oczkiem zamrugała
  5. Na niej dziobek-też malutki (to małego gniazdka skutki)
  6. A na końcu małe nóżki
  7. Każda nóżka ma paluszki
  8. Jeszcze tylko ogon mały, oto kurczak doskonały!

Rodzic ponownie recytuje wiersz, a dziecko próbuje samodzielnie rysować kurczątko. Koloruje je, dorysowuje nad kurczakiem niebo, a pod kurczakiem trawę. Może dorysować inne zwierzątka które mieszkają w wiejskim gospodarstwie.


TEMAT TYGODNIA „Zwierzęta w gospodarstwie”

9.04.2021 piątek – Owca

  1. Powitanie piosenką do której dzieci wykonują odpowiednie ruchy .O jak przyjemnie i jak wesoło
    znów z wami tutaj być , być, być.
    Kroczek do przodu, kroczek do tyłu
    i podskok i klaśnij i ukłoń się.

2. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
– Bocian – wysuwamy usta do przodu,
– Żaba – rozciągamy usta na boki ,
– Prosiaczek – oblizujemy usta dookoła, mlaskamy ,
– Chomik – nadmuchujemy policzki ,
– Piesek – wysuwamy język na brodę i do nosa .

3. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
Rodzic prosi , żeby dziecko powiedziało jakie odgłosy wydają zwierzątka
– kaczka kwa ,kwa , kwa
– krowa muu, muu, muu
– pies hau, hau,hau
– baran bee, bee, bee
– kogut kukuryku itp.

4. Kaczka Dziwaczka – recytowanie wiersza. Rodzic recytuje dzieciom wiersz J. Brzechwy. Zadaniem dzieci jest dopowiadanie rymujących się wyrazów.

5. „Owce i owieczki” – zabawa badawcza z wykorzystaniem Magicznego pudełka. Rodzic gromadzi różne przedmioty w tym miękkie, wełniane. Zadaniem dzieci jest włożenie ręki do pudełka i odgadnięcie, z jakiego materiału są one wykonane i opisanie swoich wrażeń – operowanie pojęciami: miły, delikatny, wełniany.

6. „Wiejskie podwórko” – łączenie w pary, przeliczanie.

Na wsi - KreatywneWrota.pl
7. „Owieczka” – praca plastyczno-techniczna – wyklejanie kawałkami wełny konturu owcy. Owca Zuzanna – kolorowanka dla dzieci do druku – Osesek.pl
8. Ćwiczenia gimnastyczne:
– „Na polu” – zabawa organizacyjno-porządkowa. Dzieci maszerują swobodnie po pokoju, a rodzic wypowiada nazwy zwierząt. Zadaniem dzieci jest naśladowanie tego zwierzęcia, którego nazwę wypowiedział rodzic.
– „Świnki” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach. Dzieci maszerują po pokoju, na sygnał rodzica zamieniają się w świnki – chodzą na czworakach i chrumkają.

8.04.2021 czwartek – Kaczka

  1. Na początek się trochę poruszamy  https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
  2. Praca z wierszem J. Brzechwy „ Kaczka Dziwaczka”. Jan Brzechwa. Kaczka Dziwaczka. – YouTube

„Kaczka Dziwaczka”.

Nad rzeczką opodal krzaczka

Mieszkała kaczka – dziwaczka,

Lecz zamiast trzymać się rzeczki

Robiła piesze wycieczki.

Raz poszła więc do fryzjera:

„Poproszę o kilo sera!”

Tuż obok była apteka:

„Poproszę mleka pięć deka”.

Z apteki poszła do praczki

Kupować pocztowe znaczki.

Gryzły się kaczki okropnie:

„A niech tę kaczkę gęś kopnie!”

Znosiła jaja na twardo

I miała czubek z kokardą,

A przy tym, na przekór kaczkom,

Czesała się wykałaczką.

Kupiła raz maczku paczkę,

By pisać list drobnym maczkiem .

Zjadając tasiemkę starą

Mówiła, że to makaron,

A gdy połknęła dwa złote,

Mówiła, że odda potem.

Martwiły się inne kaczki:

„Co będzie z takiej dziwaczki?”

Aż wreszcie znalazł się kupiec:

„Na obiad można ją upiec!”

Pan kucharz kaczkę starannie

Piekł, jak należy, w brytfannie,

Lecz zdębiał obiad podając,

Bo z kaczki zrobił się zając,

W dodatku cały w buraczkach .

Taka to była dziwaczka!

3. Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:

  1. O kim była mowa w wierszu?;
  2. Czy ta kaczka zachowywała się jak inne kaczki?;
  3. Jak ona wygląda?;
  4. Co się z nią stało?;
  5. Czy takie kaczki istnieją naprawdę?
  6. Rodzic przedstawia obrazek przedstawiający kaczkę z wiersza

4. „Kaczki w stawie” – zabawa ruchowa. Dzieci – kaczuszki splatają ręce na plecach – kuperek.
Naśladując kaczy chód (stopy na boki), chodzą po całym pokoju, a rodzic rytmiczne wypowiada rymowankę lub śpiewa na melodię Po zielonym stawie pływają łabędzie…
Gdy skończy dzieci szybko szukają sobie pary (rodzeństwo lub pluszowy miś). W rolę kaczki wciela się również rodzic. Po zielonym stawie pływa sobie kaczka,
jak pary nie złapie, będzie z niej dziwaczka.
5. „Kaczka pstra” – zabawa dydaktyczna – porównanie liczebności zbiorów –
odwzorowywanie ich liczby przy pomocy zbiorów zastępczych. Rodzic przygotowuje dla dziecka liczmany i plastikowy talerzyk . Mówi tekst wyliczanki z jednoczesnym pokazywaniem obrazka z jajkami kaczymi: 1 jajko lub 2 jajka, lub 3 jajka. Rodzic mówi: Raz, dwa, trzy kaczka pstra, tyle dzieci ma. Zadaniem dzieci jest policzenie jajek na kartce i odwzorowanie ich liczby za pomocą liczmanów – dziecko układa liczmany na talerzykach.

6. „Kaczuszki”– proponowana piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

7. Na koniec pomaluj farbkami kaczkę Kolorowanki dla chłopców: rakieta, dinozaur i inne [DO DRUKU] | Strona 8 | Mamotoja.pl

kolorowanka kaczka

7.04.2021 środa-  Kura

  1. Dzień dobry, przywitajmy się piosenką, którą dobrze znacie Wszyscy są, witam Was – YouTube
  2. „Karmimy kurki”- ćwiczenia oddechowe.
    Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury
  3. Teraz się trochę poruszamy, zapraszam do zabawy Kurki. Zabawa dla dzieci w formie rymowanki. #zostańwdomu – YouTube
  4. Teraz przyjrzyjcie się historyjce obrazkowej :Od jajka do kury”. Poproście, aby dziecko szczegółowo ją opowiedziało (dbajcie o to, żeby dziecko mówiło pełnymi zdaniami).Zobacz obraz źródłowy
  5. Zapraszam do zaśpiewania piosenki Kurze jajo – YouTube
  6. Zabawa ruchowa „Kury do kurnika.”
    Rodzic wyznacza miejsce do zabawy – kurnik. Dzieci naśladują
    odgłos kur (ko, ko) i ich chód, poruszając rękami jak skrzydłami. Na
    hasło: „Kury do kurnika” kury chowają się do kurnika. Ostatnie
    dziecko – kura odchodzi od zabawy, np. siada z boku.
  7. Zapraszam do pokolorowania Kolorowanka Kurka i małe kurczaki do druku (drukowanka.pl)

6.04.2021 wtorek – Świnka

Dzień dobry Misie witamy po Świętach 🙂

1.Na początek zapraszam do „Gimnastyki buzi i języka”

Zwierzątka zapraszają Was do gry wzmacniającej wasze narządy mowy. Wydrukujcie plansze, przygotujcie kostkę, pionki i grajcie. Jeśli staniecie na danym polu ze zwierzątkiem to waszym zadaniem jest wykonać ćwiczenie, które jest zapisane poniżej. POWODZENIA !!!

2.Zachęcam do wysłuchania piosenki „W chlewiku mieszka Świnka” -> youtube

I. W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosą jej jedzenie
to ona: kwi, kwi, kwi!
II. Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: dzień dobry,
a ona: kwa, kwa, kwa!
III. Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: jak się miewasz?
to ona: kra, kra kra!
IV. Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: cicho pieski,
a one: hau, hau, hau!

3. Rozmowa kierowana treścią utworu.
Kto mieszka w chlewiku?, jak się odzywa świnka?
Kto chodził opodal i jak się odzywa?
Kto siedział na drzewie i w jakim była humorze?
Jaki głos wydaje wrona?
Kto siedział pod budą i ile ich było? Jaki głos wydają pieski?

4. ,,Zwierzęta z wiejskiego podwórka?”- zabawa ruchowo- naśladowcza. Dzieci poruszają się w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Gdy rodzic przestaje grać, pokazuje obrazek zwierzęcia o którym była mowa w piosence. Dzieci mówią nazwy zwierzęcia oraz naśladują sposób jego poruszania i głos jaki wydaje. Następnie rodzic ponownie zaczyna grać. Zabawa kończy się gdy rodzic pokarze wszystkie obrazki.

5.Praca plastyczna „Świnka”.

Świnia - praca plastyczna z wykorzystaniem talerzyka papierowego

           2.04.2021 piątek

Życzenia wielkanocne do nauki na pamięć. 🐰

„Mówi zająć do baranka,

jaka piękna ta pisanka,

wtem z jajeczka wyszła kurka,

nastroszyła swoje piórka,

teraz biega głośno krzyczy,

że wesołych świąt życzy!”

🐥🐣

Wielkanocne zajączki – praca plastyczna🐇

Materiały potrzebne do wykonania pracy:

  • rolki po papierze toaletowym
  • klej
  • farba
  • kolorowa kartka

Chcemy się pochwalić jaki piękny, własnoręcznie robiony prezent dostały „Misie” od mamy Klementynki. Bardzo dziękujemy. 🎁

Kochane Misie życzymy Wam i Waszym rodzicom, zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Pani Dorotka i Pani Ola.🐰🐣🐥☀️


1.04.2021 czwartek

Dziś dzień żartów i dobrej zabawy.

Zapraszam do posłuchania piosenki na dobry początek dnia.

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

Praca plastyczna do wykonania: „Butelkowa pisanka”

Dobrej zabawy 🙂

Jeżeli macie ochotę, możecie pochwalić się swoimi pracami, wysyłając je na naszego misiowego maila.

Galeria prac:

Piękne pisanki wykonane przez Asie i Izę, gratulacje dziewczynki 🙂

 


 

31.03.2021 środa

Wierszyk do nauki na pamięć.

Ucząc się wierszyka rytmicznie klaszczemy w dłonie:

Wszyscy są, witam Was na zabawę już czas,

jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa i trzy.

Ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość wzrokową

  • z jakich szlaczków zostały narysowane rysunki?
  • odszukaj ich fragmenty i dobierz w pary nasze rysunki

Ćwiczenie z kolorami

  • W dalszym ciągu doskonalimy znajomość kolorów
  • ćwiczenie w wykonania

 

Malujemy widelcem

„Kurczaczek” – praca plastyczna

Widelec służy nie tylko do jedzenia, można nim też malować. Spróbujcie z mamą lub z tatą namalować kurczaczka widelcem, potem doklejcie dziubek, oczka

i nóżki.

życzę Wam miłego dnia i dobrej zabawy :

 

30.03.2021 Wtorek

Witamy Was serdecznie i życzymy miłego dnia. ☀️

Zapraszam Was do zabawy tanecznej – „Roztańczony zajączek”🐇

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

Próbujcie zrobić to co zajączek na naszym filmie.

Gramy:

  •  na gitarze 🎸
  • na pianinie🎹
  • klaszczemy w ręce👏🏻
  • i w kolana też
  1. ZABAWY MATEMATYCZNE

Spróbuj ułożyć klocki tak jak na obrazku (nazywaj kolory które widzisz)

  • podziel na sylaby nazwy kolorów (czer-wo-ny) (zie-lo-ny) (żół-ty) (nie-bie-ski)

Ułóż wierze taką jaką widzisz na zdjęciu. Wieża musi się składać z takiej samej ilości klocków i w takich samych kolorach.

  • przelicz z ilu klocków składa się Twoja wieża i pokaż liczbę na palcach
  • nazwij kolory klocków od dołu do góry
  • podziel na sylaby nazwy kolorów z równoczesnym klaskaniem
  • jakiego koloru jest najmniej?

Poproście rodziców aby zmienili Wam układ klocków i rozpocznijcie zabawę od nowa.🟦🟩🟨🟥


 

Kochane Misie 🐻

przez pewien czas będziemy pracować inaczej niż zazwyczaj. Codziennie zajrzyjcie na naszą misiową stronę, gdzie będą na Was czekały różne misiowe zadania, które możecie wykonać wspólnie z rodzicami.

TEMAT TYGODNIA: „ŚWIĘTA TUŻ TUŻ” 🐣🐰☀️

29.03.2021 PONIEDZIAŁEK

Posłuchajcie opowiadania: „Bajeczka wielkanocna”

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe kotki zaczęły wychylać się z pączków.
-Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe kotki- daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

-Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałązce siedziało już całe stadko puszystych, kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka- puk- puk i przygrzewało mocno.
– Stuk- stuk- zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas- powiedziało- to dopiero byłoby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
-Już czas, Wielkanoc za pasem- odpowiedziało Słońce- a co to by były za święta bez wielkanocnego zajączka? Popilnuj kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś
– Kogo? Kogo?- dopytywały się zajączek kicając po łące.
– Kogo? Kogo?- popiskiwało kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
-Kogo?- Kogo?- szumiały rozbudzone wierzbowe kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dookoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku- mówiło- baś, baś, już czas baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń- dzeń, dzeń- dzeń.

Zajączek z kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe kotki pierwsze zobaczyły, że to ” coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
Co to?- Co to?- zapytał zajączek.
-Dlaczego tak dzwoni?- piszczał kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta- szumiały wierzbowe kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami , nucąc taką piosenkę: 🎶🎵

W Wielkanocny poranek dzwoni dzwonkiem baranek, a kurczątko z zającem podskakują na łące. Wielkanocne kotki, robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach. Kiedy będzie Wielkanoc wierzbę pytają.

Odpowiedzcie na pytanie:

  • kogo najpierw obudziło słońce?
  • kto był drugi, a kto trzeci?

 

Historyjka obrazkowa

 

Spróbuj opowiedzieć co widzisz na obrazkach, ułóż ich kolejność, powiedz który jest pierwszy, drugi, trzeci i czwarty.

Zajęcia z j.angielskiego znajdziecie na stronie głównej w zakładce – język angielski. 

Życzymy Wam miłego dnia.


 

Żegnamy zimę ☃️Witamy wiosnę ☀️🌷

🙂

 

Wspólna praca na Przywitanie Pani Wiosny Misie nazwały naszego przyjaciela „Ciapek ”  😉

Wiosenne drzewa


Zabawa, zabawa😀😀😀


Nasza grupa bierze udział w Akcji informacyjno- edukacyjnej pt.”Wirusoochrona”.

#wirusoochrona #lekcjaHIGIENY

Celem tej akcji jest promocja podstawowych zasad higieny osobistej wśród dzieci i ich rodziców oraz zwrócenie uwagi na znaczącą rolę higieny jako podstawowego środka zapobiegania przenoszenia się wirusów.

Poznaliśmy również zasady jak prawidłowo dbać o higienę rąk oraz podstawowe zasady zdrowego stylu życia: prawidłowe odżywianie, aktywność fizyczna

Poznaliśmy dzisiaj podstawowe zasady postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne oraz podczas epidemii koronawirusa

#wirusoochrona #lekcjaHIGIENY

Święto dziewczynek, były kwiaty i fajna zabawa 🌷🌷🌷


Spacerujemy i jest nam ☀️wesoło


Nasze Misie przystąpiły dzisiaj do kampanii edukacyjno-informacyjnej „Mogę! Zatrzymać SMOG-Przedszkolaku złap oddech” . Dzisiaj uczyliśmy się segregować śmieci . Radziliśmy sobie bardzo dobrze.
👍😀

 

Zabawy z magnesem

 

Dzień Dinozaura🦖🦕

 

Odwiedziła nas dzisiaj pani z biblioteki 😀📚


Misie -praca plastyczna🐻

 

Urodzinki Antosia🥳

Lepimy bałwanka

☃️⛄️


Bal w przedszkolu🥳🦸🏼‍♀️🥷🏿🦸🏼‍♂️👸🏼👩🏻‍🚒🦹🏻‍♀️

Całuski dla Babci i Dziadka ♥️

kolejny filmik

⬇️

IMG_0083


Urodzinki Wojtusia 🥳


Zimowe bałwanki ☃️

☃️❄️⛄️


„Zima, zima…”

❄️☃️🌨

Wigilia w przedszkolu

🎄🌟

Nasz kalendarz adwentowy 🎄🎄🎄


Lepimy z plasteliny 🙂


Nasze choinki 🎄


Czekamy
na Mikołaja w naszej magicznej krainie🎅🏼
filmik

⤵️
IMG_8606

Nareszcie zawitał do nas 😀


Dziękujemy mamusi i Klementynce za pyszne ciasteczka🎄


Mikołaj przyniósł nam prezenty 😀


Rozpakowywania było dużo 😀

Filmik

⤵️

IMG_8636


Misie szczęśliwe 😀to był fajny dzień
🎁🎁🎁🧸
🎅🏼🧑🏼‍🎄

Dzień Górnika

Wszystkim górnikom i Basiom

Misie życzą wszystkiego najlepszego


Zabawy
z pacynkami 🧸


Dziś obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA🐻

Piszemy
listy do Św. Mikołaja 🎅🏼

filmikponiżej

⤵️

IMG_8131

🎅🏼🎄
Uczymy się grać na dzwonkach 😀


20 listopada – Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.

Urodzinki
Paulinki
🥳🎂🎉🎁
Wszystkiego najlepszego!

Zabawy manipulacyjne
🧵🧶🧸
Bingo matematyczne
➕➖
filmy poniżej
⬇️
Lubimy masażyki
🔆🔆🔆

Nasze śmieszne wesołe mink
i
😜😃🙂🤪

Ćwiczenia oddechowe
🌬

Uczymy się ciąć nożyczkami ✂️
Ćwiczymy nasze rączki „Zabawa masą solną” – Jeżyki
Pasowanie na przedszkolaka.
Witam Was kochane Misie🧸
Czekały na Nas prezenty i dyplomy oraz słodki poczęstunek

A tak pięknie się zaprezentowaliśmy śpiewając 🧸
poniżej filmy naszych występów
⬇️

Dzisiaj obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ MYCIA RĄK 💦💧🧼🚿
Występ dzieci można zobaczyć w galerii na głównej stronie przedszkola 😀 💐
 

Nasza sala
– nowe ręczniki i wózki 🧸

Zabawa wesoła 🐻
🔆
INFORMACJA DLA RODZICÓW!
Dnia 19 PAŹDZIERNIKA 2020 (poniedziałek) o godz: 9:00, odbędzie się uroczyste PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA. 
Prosimy ubrać dzieci w tym dniu elegancko. Zdjęcia i filmiki z tego wydarzenia znajdą Państwo na stronie internetowej naszej grupy.
pani Dorota i pani Ola.
🧸🎉🏅🧸
Słodko śpimy 🌙✨

Jesienne drzewa 🍂🍁

Poznajemy instrumenty.

Ćwiczenia oddechowe z piórkiem -wzmacnianie i wykorzystanie siły mięśni oddechowych
INFORMACJA!
UWAGA RODZICE MISIÓW!!!
OD DNIA 1 PAŹDZIERNIKA (CZWARTEK) GRUPY MALUSZKÓW BĘDĄ LEŻAKOWAĆ.
PROSIMY O PRZYNIESIENIE PIŻAMEK.
PROSIMY RODZICÓW, KTÓRYCH DZIECI ZAPISANE SĄ DO GODZ: 13-TEJ O ODBIERANIE DZIECI PRZED GODZ. 12-TĄ
DZIĘKUJEMY.
Robimy sałatkę owocową

Układamy puzzle
Praca pt. „gruszka” w wykonaniu naszych dzielnych 🐻

Misie robią misie – praca plastyczna👩🏼‍🎨👨🏼‍🎨


Uczymy się kolorów 🐻

Pierwszy spacer

Dzielne Misie jedzą śniadanie

MAMUSIU, TATUSIU!

WŁASNIE ZOSTAŁEM PRZEDSZKOLAKIEM W GRUPIE MISIÓW, CO TO OZNACZA?

KOCHANI RODZICE, JUŻ WAM WYJAŚNIAM!

  • potrzebuje wygodnych ubranek: takich, w których będzie mi wygodnie, które sam ściągnę i ubiorę po spaniu lub toalecie.
  • poproszę też o zestawy zapasowych ubranek: (i bielizny), czekających w szafeczce, wiecie – czasem pędzel z farbą nie trafi w kartkę, albo zupa udekoruje bluzkę, czasem zgubię drogę do toalety lub zapomnę o niej, świetnie się bawiąc.
  • przydadzą mi się wygodne kapcie: ze sztywną podeszwą, w dobrym rozmiarze, wygodne i chroniące przed wywrotką – wiecie, czasem lubię pobiegać z kolegami, a w zbyt luźnych kapciach łatwo o wywrotkę!
  • przydadzą mi się chusteczki: w końcu jestem eleganckim przedszkolakiem i muszę dbać o swój nosek!
  • miło być punktualnym: jestem jeszcze malutki przedszkolak i nie lubię się spieszyć, wyjdźmy z domu wcześniej tak, żebyśmy się nie spóźnili, tyle zabaw czeka na mnie w przedszkolu. 
  • nie martwcie się: jestem niewątpliwie, niesamowicie dzielnym misiowym brzdącem, ale może przytrafić się tak, że kilka łez popłynie mi z oczu przy pożegnaniu. Bez obaw, to normalne! w końcu jestem jeszcze małym misiem. 

WITAM SERDECZNIE NA STRONIE GRUPY „MISIE”, WIEMY ŻE POWIERZAJĄ NAM PAŃSTWO SWÓJ NAJWIĘKSZY SKARB. 

BĘDZIEMY SIĘ O NIEGO TROSZCZYĆ.

Lista dzieci 3 – letnich przyjętych do grupy  „Misie”

Misie 1

„Misie”

Dzieciaki Misiaki z naszej grupy
chętnie przychodzą do przedszkola,
znają się bardzo dobrze,
zawiązały się nawet pierwsze przyjaźnie.

Chętnie uczestniczą w różnych zajęciach i zabawach,
są ciekawi świata,
zadają czasem bardzo kłopotliwe pytania
przez co jest dużo śmiechu.
do perfekcji opanowali formy grzecznościowe!
Lubią śpiewać i tańczyć, choć wymaga to dużo pracy z ich i z naszej strony,
ale prace plastyczne wykonywane rożnymi technikami
są na piątkę z plusem

Są grupą bardzo pogodną
„starają się” być dla siebie mili i koleżeńscy,
dzięki czemu atmosfera w grupie jest bardzo fajna!

są to po prostu „Takie Misie”

Wychowawczynie:
Dorota Sobota i Aleksandra Albin